طبس – حقاني – سرپرستي يزد فردا: امام جمعه طبس از دانشگاه آزاد اسلامي اين شهر به دليل فعاليت در راستاي فرهنگ‌سازي حجاب برتر تقدير كرد.


به گزارش خبرگزاري فارس از طبس، حجت‌الاسلام سيد ابراهيم مهاجريان از دانشگاه آزاد اسلامي واحد طبس بازديد كرد و در جلسه‌اي با رئيس، معاونان و مديران اين واحد دانشگاهي اظهار داشت: قبل از پيروزي انقلاب اسلامي بسياري از افكار الحادي و انحرافي در دانشگاه‌ها نفوذ پيدا كرده بود به طوري كه حتي در برخي مواقع، روحيه دين‌ستيزي نيز در دانشگاه‌ها مشاهده مي‌شد.

وي ادامه داد: به همين دليل، علما و فضلايي همچون شهيد بهشتي، شهيد مطهري و شهيد مفتح با ورود به دانشگاه‌ها توانستند تا اندازه‌اي از انتشار افكار الحادي و غربي جلوگيري كنند.

امام جمعه طبس يادآور شد: ثمره جهاد و ايثار روحانيان، ورود معنويت در كنار ساير علوم به دانشگاه‌ها بود كه بر همين اساس نخستين شهداي انقلاب اسلامي نيز از جامعه دانشجويان و اساتيد بودند.

وي خاطرنشان كرد: شهيد بهشتي، شهيد مطهري و آيت‌الله هاشمي رفسنجاني پس از مشورت با حضرت امام (ره)، پيشنهاد تشكيل و راه‌اندازي دانشگاه آزاد اسلامي را ارائه كردند كه نخستين حمايت مالي از اين دانشگاه نيز از سوي رهبر كبير انقلاب اسلامي صورت گرفت.

مهاجريان در بخش ديگري از سخنان خود از عملي شدن برخي بخشنامه‌هاي دانشگاه آزاد اسلامي در واحد طبس كه به امور ارزشي و معنوي توجه دارد، همچنين فرهنگ‌سازي اين واحد دانشگاهي در راستاي استفاده دانشجويان خواهر از چادر به عنوان حجاب برتر تقدير و تشكر كرد.

وي بيان داشت: با توجه به اينكه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران نظامي ولايي است، بايد در تمام موارد پيرو رهبر باشيم و نظر رهبري در مورد حجاب نيز رعايت حجاب برتر است كه دانشگاه آزاد با دارا بودن پسوند اسلامي، توانسته در اين راستا حركت كند.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد طبس نيز در اين ديدار اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامي و اين واحد دانشگاهي همواره در خط ولايت و رهبري حركت كرده و مطيع فرمان مقام معظم رهبري بوده و هست و با استفاده از ارشاد و راهنمايي‌هاي روحانيان، جهادي‌تر از گذشته به كار خود ادامه خواهد داد.

سيد حميد شهابي‌فر همچنين از حمايت‌هاي نهاد امامت جمعه طبس از مراكز آموزش عالي و به ‌ويژه دانشگاه آزاد اسلامي واحد طبس تقدير كرد.

به گزارش فارس، در جريان بازديد امام جمعه طبس از دانشگاه آزاد اسلامي اين شهر و ديدار با مسئولان اين دانشگاه، جمعي از روحانيان نيز امام جمعه را همراهي مي‌كردند.

هم‌اكنون دانشگاه آزاد اسلامي واحد طبس با 35 رشته گرايش، داراي حدود 800 نفر دانشجو از اقصي نقاط كشور است.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا